Vedoucí dané katedry obdrží na zkontrolování seznam pracovníků k hodnocení, data o výuce za posledních 5 let a děkanem navržené složení hodnoticích komisí pro jednotlivé pracovníky. Nemá-li vedoucí námitek, může hodnocení začít.
Ve výjimečných případech může vedoucí navrhnout nějakého pracovníka se smlouvou na dobu určitou z hodnocení vyjmout a neprodloužit mu smlouvu i bez něj (např. z důvodu neplnění pokynů vedoucího, chování závažně porušujícího etiku akademické práce, změny koncepce příslušného pracoviště fakulty apod.). Děkan následně rozhodne, zda této žádosti vyhoví.
Poté je vyzván pracovník, aby nejpozději do 14 dnů své hodnocení zahájil. Pracovník může zahájení hodnocení odmítnout, pokud má v úmyslu ukončit svůj pracovní poměr na fakultě.
Každý pracovník vyplní své sebehodnocení do elektronického formuláře. Okomentuje své působení na fakultě (tj. svou publikační, pedagogickou, administrativní a jinou tvůrčí činnost) za posledních pět let a nastíní svůj plán kariérního rozvoje. U akademických a vědeckých pracovníků je za výchozí prvek hodnocení považována publikační činnost, u lektorů naopak ta pedagogická. Více informací o tom, co vše se hodnotí, naleznete v sekci „Co se hodnotí“.
Pokud by zaměstnanec při vyplňování dospěl k závěru, že nesplňuje podmínky dvé pracovní pozice stanovené Kariérním řádem, má možnost navrhnout, že přejde na jinou pracovní pozici (např. z AP2 na lektora L2) nebo si sníží úvazek. Pokud po dohodě s vedoucím tuto změnu stihne provést ještě v rámci hodnocení, hodnoticí komise k tomu přihlídne.
Na dokončení má pracovník 30 dní.
Vedoucí každou zprávu okomentuje a připojí k ní své vlastní hodnocení pracovníka. Zároveň vzniká vhodná příležitost se společně sejít a celé hodnocení probrat. Na základě toho pak vedoucí připraví svou část pracovníkova plánu kariérního rozvoje.
I vedoucí má případně možnost navrhnout pro pracovníka změnu pracovního zařazení, pokud by dospěl k závěru, že pracovník nesplňuje podmínky pro svou aktuální pracovní pozici. Zaměstnanec je v takovém případě povinen se k navržené změně vyjádřit ve lhůtě deseti kalendářních dnů.
Na dokončení má vedoucí 30 dní.
V případě potřeby může ještě vedoucí (do 7 dnů od odevzdání sebehodnocení) požádat pracovníka o potřebná doplnění. Ten má pak 10 dní na jeho znovuodevzdání.
Komise zhodnotí všechny pracovníkovy činnosti a vytvoří hodnotící zprávu s přihlédnutím k veškerým odevzdaným podkladům.
Na dokončení má komise 60 dní.
V případě potřeby může ještě komise (do 30 dnů od odevzdání hodnocení) požádat pracovníka nebo vedoucího o potřebná doplnění. V takovém případě má pracovník na znovuodevzdání 10 dní, vedoucí 7 dní.
Pro informace stran výsledku hodnocení navštivte sekci věnovanou celkovému výsledku hodnocení.