Výuka

Kvantita výuky
  1. Průměrný počet hodin výuky týdně
  2. Počet udělených atestací v předmětech bez výuky (komisní zkoušky, písemné práce apod.)
  3. Počet vedených a oponovaných závěrečných prací

Ve všech těchto případech se především sleduje, zda pracovník pedagogicky působí v rozsahu předepsaném pro jeho pozici. Hodnocení zde nicméně není mechanické – počítáme například s tím, že je možné kompenzovat nižší počet odučených hodin vyšším počtem vedených prací apod. 

Kvalita výuky
  1. Popis svých vlastních kvalitních pedagogických aktivit a metod

Cílem není se “chválit”, ale prostě věcně popsat, jaké dobré pedagogické postupy každý používá. 

  1. Studentské evaluace 

Jsme si vědomi toho, že výpovědní hodnota těchto evaluací je omezená. Zvláštní pozornost budeme proto věnovat jen evaluacím dlouhodobě nízkým. Na druhou stranu, vynikající hodnocení budeme brát v potaz pouze v případě, že ho slovně okomentuje vedoucí. Má totiž možnost navzájem srovnávat hodnocení podobných předmětů na své katedře. 

  1. Popis svých inovačních aktivit – vytváření nových předmětů a inovace těch stávajících 

Neznamená to, že za dobrou výuku je považována pouze ta pravidelně inovovaná. Je ale důležité mít o míře inovací celkový přehled. Často inovovaná výuka je pracnější (např. každoroční tvorba zcela nových seminářů), a proto může být dobrým důvodem například k nižší výukové zátěži.

Další činnosti spojené s výukou

Výuka neobnáší jen samotné pořádání přednášek a seminářů, ale také množství dalších aktivit: organizaci výuky a státních zkoušek, práci s uchazeči, projektovou činnost zaměřenou na vzdělávání, komunikaci se studenty a studentskými spolky atd. Každý proto bude moci vykázat širokou škálu takovýchto činností, na nichž se nějak podílí. Jejich možný výčet naleznete v příloze č. 1 k OD 17/2022

Hodnocení lektorů

V případě lektorů bude výuce věnována zvláštní pozornost, neboť hodnocení výuky je výchozím bodem pro jejich celkové hodnocení (pro více informací o celkovém výsledku hodnocení viz zde). Kromě hodnocení všech výše uvedených kritérií, budou proto vyplňovat ještě dotazník, v němž budou vyhodnocovat rozličné aspekty své výuky. Cílem je vést lektory k přemýšlení nad vlastní pedagogickou činností a hledat cesty, jak ji dále zlepšovat. Vedle toho budou v hodinách lektorů probíhat i hospitace, při nichž lektor získá zpětnou vazbu na svou výuku od vedoucího katedry či jím pověřeného pracovníka. Při nultém hodnocení budou nicméně hospitace nepovinné.